
Gazi Üniversitesi‘nin logosunu, Atatürk‘ün ‘Gazi’ imzasından esinlenerek çizen Kenan Kökkaya (80), internet araştırması sonucu logonun kim tarafından yapıldığına dair bilgi bulamadı. Bu durumu öğrenen Kökkaya, 44 yıl aradan sonra üniversite‘ye tescil talebi ile başvurdu.
1982 yılında kurucu rektör Prof. Dr. Şakir Akça‘dan teşekkür plaketi alan Kökkaya, başvurusunun ardından üniversiteden ‘Belgeye rastlanmadı’ yanıtını aldı. Ancak bu cevaba rağmen, logonun kendisi için taşıdığı anlamı vurgulayan Kökkaya, ailesine manevi miras bırakabilmek amacıyla logonun tescillenmesini bekliyor.
Kökkaya, “Bu logo benim için çok kıymetli. Ne olursa olsun, torunlarıma bu mirası bırakmak istiyorum” diyerek düşüncelerini ifade etti. Gazi Üniversitesi’ne olan bu bağlılığı ve logonun geçmişi, üniversitenin tarihi açısından son derece önemli bir yer tutuyor.
Şimdi, Kenan Kökkaya’nın bu mücadelesinin nasıl sonuçlanacağını merakla bekliyoruz.