
Edirne Valiliği, yaz aylarında artan sıcaklıkların yanı sıra orman yangını riskini göz önünde bulundurarak önemli bir karar aldı. İlin genelindeki ormanlık alanlara girişler, 15 Ekim tarihine kadar yasaklandı.
Yaz mevsiminin etkisiyle birlikte hava sıcaklıklarının yükselmesi ve kuraklık çoğu bölgede yangın riskini artırmış durumda. Bu bağlamda, yangınların önlenmesi amacıyla alınan bu kararın yerel halk ve ziyaretçiler için büyük önem taşıdığı ifade ediliyor.
Edirne’deki ormanların korunması ve güvenliğinin sağlanması kapsamında gerçekleştirilen bu yasak, hem ekosistemin korunmasına hem de insanların güvenliğine katkı sağlayacak. Valilikten yapılan açıklamada, bu tür tedbirlerin, doğanın korunması ve olası felaketlerin önlenmesi açısından kritik olduğu vurgulandı.
Halkın bilgilendirilmesi amacıyla çeşitli iletişim kanallarından duyuru yapılacak ve yasaklara uymayanlar hakkında yasal işlemlerin uygulanacağı belirtildi. Doğa tutkunlarının, bu dönemde ormanlık alanları ziyaret etmemeleri gerektiği hatırlatıldı.