İçeriğe geç

Batı Ülkelerinden İsrail’e Yaptırım Süreci Başladı

İngiltere, Kanada, Fransa ve Norveç dışişleri bakanlıkları, Batı Şeria’da İsrailli yerleşimcilerin Filistinlilere karşı sürdürdüğü yoğun şiddet gerekçesiyle, İsrail ile bağlantılı çeşitli kişiler ve kuruluşlara yaptırım uygulanacağını duyurdu.

Fransa Dışişleri Bakanı Jean-Nol Barrot, yaptığı açıklamada, İsrail Maliye Bakanı Bezalel Smotrich ile birlikte, yerleşimci örgüt liderleri arasında yer alan dört kişi ve 21 şiddet yanlısı yerleşimcinin ülkeye girişinin yasaklandığını ifade etti.

Bu yaptırım kararları, bölgedeki gerginliklerin artmaya devam etmesi ve uluslararası toplumun endişeleri doğrultusunda alınmış önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.