
Adana‘da, artan sıcaklık ve %53 oranına ulaşan nem, kenti kavururken, vatandaşlar gölgelik alanlarda güneşten korunma çabası içerisine girdi.
Yerli halk, özellikle öğle saatlerinde dışarıda vakit geçirmekten kaçınarak, gölgelik alanlarda zaman geçirmeyi tercih etti. Sıcak havanın ve yüksek nemin, günlük yaşamı olumsuz etkilediği gözlemlendi.
Hava durumu uzmanları, sıcaklıkların birkaç gün daha mevsim normallerinin üzerinde seyredeceğini belirtirken, uygun önlemlerin alınması gerektiğine vurgu yaptı. Buharlaşmanın fazla olduğu bu günlerde, sağlıklı kalabilmek için bol su tüketimi öneriliyor.
Vatandaşların, aşırı sıcağa karşı dikkatli olmasını ve güneş ışınlarından korunmasını tavsiye eden uzmanlar, ayrıca güneşin en etkili olduğu saatler olan 10:00-16:00 arasında dışarı çıkmamalarını öneriyor.